وزرات دفاع پادشاهی عربی سعودی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای پایان پیروزمندانه عملیات توفان قاطعیت را اعلام کرد.
در این بیانیه تاکید شده که همه خطرهایی که از سوی شبه نظامیان حوثی و رئیس جمهور مخلوع یمن علی عبدالله صالح، کشور سعودی و مرزهایش را تهدید می کرد دفع شده است.
بدین ترتیب همزمان با اعلام پایان عملیات توفان قاطعیت توسط فرماندهی ائتلاف در پی تحقق همه اهداف آن، عملیات بازیابی امید بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تسریع ازسرگیری روند سیاسی در یمن به منظور حمایت از غیرنظامیان و ادامه مبارزه با تروریسم آغاز می شود.
وزارت دفاع پادشاهی سعودی در بیانیه خود تاکید کرد که ماموریت های هوایی توانست هرگونه تهدیدی علیه کشور و علیه همسایگان را با انهدام موشک های بالستیک که به دست شبه نظامیان افتاده بود از میان بردارد.
در این بیانیه آمده است:" وزارت دفاع پادشاهی عربی سعودی اعلام می دارد که در پی آغاز عملیات (توفان قاطعیت) با مشارکت مقتدرانه و در سطح عالی نیروهای مسلح سعودی در آن، خدای را سپاس با تسلط کامل بر آسمان از هرگونه تجاوزی به کشور و یا کشورهای منطقه جلوگیری شد.
به فضل خداوند، ماموریت هوایی عقاب های شجاع ما با همراهی برادرانمان در کشورهای ائتلاف، ضمن انهدام اسلحه سنگین و موشک های بالستیکی که شبه نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح از پادگان های ارتش یمن به دست آورده بودند، هرگونه خطری علیه پادشاهی عربی سعودی و کشورهای همسایه با موفقیت دفع شد.
کشورهای ائتلاف با صدور یک بیانیه 6ماده ای پایان پیروزمندانه توفان قاطعیت را در ساعات پایانی امروز اعلام داشته، آغاز عملیات "بازیابی امید" به منظور جامه عمل پوشاندن به اهداف زیر را اعلام می کنند

1 ـتسریع ازسرگیری روند سیاسی بر اساس قطعنامه شماره (2216) شورای امنیت، طرح خلیجی و راه حل بر اساس گفتگوهای فراگیر ملی.
2-ادامه حمایت از غیرنظامیان.
3-ادامه مبارزه با تروریسم.
4-ادامه تسهیل خروج اتباع خارجی و افزایش کمک رسانی و امدادهای پزشکی به ملت یمن در مناطق زیان دیده و فرصت دادن به تلاش های بین المللی برای انجام کمک های بشردوستانه.
5 ـرویارویی با تحرکات و عملیات نظامی شبه نظامی حوثی و متحدان آنها و منع بکارگیری اسلحه غارت شده و یا وارد شده از طریق قاچاق از خارج.
6 ـبرقراری همکاری بین المللی با استناد به تلاش های مستمر همپیمانان برای جلوگیری از ارسال اسلحه از طریق هوا و دریا برای شبه نظامیان حوثی و متحد آنها علی عبدالله صالح، از طریق دیدبانی و بازرسی دقیق.
این بیانیه می افزاید " در این راستا، کشورهای ائتلاف از خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود "حفظه الله" به خاطر اختصاص 274 ملیون دلار برای امدادرسانی انسانی در یمن از طریق سازمان ملل متحد قدردانی می کنند. کشورهای ائتلاف مایل هستند بر توجه خود به بازیابی امنیت و ثبات برای ملت یمن تاکید کنند، تا این ملت بتواند به دور از تسلط و دخالت بیگانگانی باشد که هدف آنها تحریک فتنه و برانگیختن فرقه گرایی است. و کشور یمن بتواند نقش طبیعی خود برای تحقق آرزوها و اهدافش را باز یافته برای ایفای چنین نقشی به محیط عربی خود باز گردد."