زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

جلسه استماع كنگره بطور صحيح در حاشيه راندن اپوزيسيون ايراني را معكوس ميكند




مقاله تام كردو 
هيل _ نشريه كنگره 29 آوريل 2015
كميته امور خارجه مجلس برنامه اي براي خانم مريم رجوي ، رهبر مقاومت ايران ساكن در پاريس را ترتبب دادند تا در استماع زير كميته از طريق ماهواره بعنوان اولين شاهد شركت كنند كه تحت نام :داعش:معين كردن دشمن” ميباشد.
من  همكاران سابق خود اد رويس از كاليفرنيا رئيس كميته امور  خارجه مجلس و رئيس زير كميته تروريسم و مقررت عدم گشترش سلاح اتمي را ستايش ميكنم ، همچنين قاضي تد پو از تكزاس ، بخاطر انجام كار صحيح و فراهم كردن اين امكان براي كنگره امريكا براي برسي تحقيقات و شنيدن از كساني كه در صحنه هستند كه بهتر است از اين كه فقط به حرف هاي متخصص هاي در واشينگتن گوش بدهيم .
شهادت خانم رجوي در مقابل كنگره خيلي دارد دير انجام ميشود.
براي 15 سال است كه سازمان مجاهدين خلق ايران ، جنبش اصولي مقاومت ايران با اتهام تروريستي به حاشيه رانده شده بود كه با پروپاگاند و پروپاگاند سياسي توسط رژيم ايران و آنان در واشينگتن ايجاد شده بود كه خواهان مساعدت با تهران بودند.
اين نام گذاري در كنگره باعث خشم در هر اكثريت دو حزب در مجلس شد ، شامل خود من ، و تعداد قابل توجه اي از سناتور ها  اين كار را بعنوان حركت خوش نيتي در مقابل ايران ميدانستند و براي رفع بلافاصله آن شدند. سازمان مجاهدين خلق اين اتهام تروريستي را پس از گذراندن 20 دادگاه پياپي در انگليس ، اتحاديه اروپا و آمريكا ملقا كرد. الان زمان آن است و براي منافع امريكا هم هست كه عواقب شوم سياسي از نام گذاري را يك بار و براي هميشه كنار بگذارد.
جنبش رجوي دنيا را در رابطه با پروژه مخفي اتمي ايران هوشيار كرد، حضور فراگيرنده ايران در عراق و عمليات هاي تروريستي و شبكه  آن را فاش ساخت كه براي كشتن آمريكايي ها مواد منفجره تقويت شده را ميفرستاد. اين مقاومت همچنين در بر يك جنگ فرهنگي و سياسي عليه اسلام پنياد گرا سر چشمه گرفته  در ايران است . نمايندگان آنها  همه جا  يك كمپين جهاني را بر عليه نقض حقوق بشر  و بخصوص عليه زنان در ايران را بر انگيختند.
از اين رو درموضوع داعش و معين كردن دشمن ، رجوي حتما كه لايق بر صحبت كردن ميباشد چرا كه جنبش او در مقابل اين رژيم جنگيده كه در پي خشونت قومي در عراق ميباشد و اسد را هم حمايت ميكند كه خود سبب برخاستن داعش ميباشد. اگر كه اين پنيادگرايي اسلامي است و نقش رژيم، رجوي بيشتر لايق صحبت كردند ميباشد. اگر كه موضوع اتمي ايران است، جنبش او بوده كه انگشتان خود را بر روي نبض اين موضوع در طي يك دهه گذشته قرار داده . در موضوع نقض حقوق بشر هم با انديشه داعش باز جنبش او بوده كه در زير فشار و اعدام در ايران پايداري كرده . بيش از 120 هزار فعال از جنبش او در ايران اعدام شدند در طي 3 دهه گذشته به دست آنهاي كه عملا آموزگارهاي داعش بودند.
حمايت اين گروه در ميان يهوديان پراكنده هم خيلي تاثير برانگيز است . كنوانسيون هاي ساليانه اين جنبش حدود 100 هزار از اطراف دنيا را به آنجا ميكشاند كه همراه با حاميان هستند شامل ليست درخشاني از شخصيت هاي آمريكايي و يك حمايت نادر دو حزبي از اين جنبش براي آزادي و دمكراسي در ايران.
دولت اوباما در حال مذاكرات قابل توجعي در مورد برنامه اتمي بحث انگيز با رژيم ايران ميباشد. هر چه كه نتيجه باشد ، يك لحظه تعيين كننده اي براي ايران و منطقه خواهد بود. اما مشكلات آمريكا  با رژيم محدود به تهديد اتمي نمي شود.
سياست فاحش تهران در مداخله در منطقه و سبب ناارامي شدن در كشور هاي از سوريه تا يمن و پرورش دادن بنيادگرايي اسلامي ، دولت حامي تروريس ، كينه جويي ضد اسرائيل او، حبس كردن چهار شهروند آمريكايي و نقض آشكار اكثر حقوق پايه شهروندان ايراني همه در ميان مسائلي است كه بايد به انها همه در موضوع سياست ايران پرداخته شود. ايران خود تبديل به موضوع مقدم براي وزير خارجه كري و و اطرافيان او شده است.
براي جلوي گيري از يكدست شدن از نظر ها در رابطه با ايران در واشينگن خوب است كه مردم ايران هم وارد اين معادله شوند و رجوي دارايي اين نظر جدي و با دوام است . اين موضوع قابل مناقشه نيست.
واكنش هاي خشن تهران در مقابل حضور رجوي بعنوان يك شاهد در استماع كه قرار است برگذار شود خود يك شهادت    به ارزش او است و تصميم درست كه توسط رهبر اين كميته گرفته شده كه او را دعوت كند.
حاكمان ايران ميخواهند كه مريم رجوي با برنامه ده ماده اي او را كه براي آينده ايران است را كه شمال جدايي دين از دولت ، حقوق برابر زنان ، تجارت آزاد، صلع خاورميانه، و دولتي آري از سلاح اتمي و همچنين حاميان او را كه خواهان يك ايران ازاد و دمكراتيك ميباشند را خاري در پهلويي خود ميدانند اگر كه نه يك تهديد بلفعل براي بقا خود.
مذاكرات اتمي بيش از هر وقت جدي شدند. اما آيا درست است كه اجازه بدهيم كه سياست ما در مقابل ايران و موضوعات جدي منطقه اي بخاطر مسائل سياسي گروگان گرفته شوند؟ اين استماع كنگره ميگويد كه جواب نه است .
ترانكدو (نويسنده مقاله) از سال 1999 تا 2009 در مجلس خدمت كرده. او براي رياست جمهوري در 2008 كانديد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر