زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ فروردین ۳۱, دوشنبه

ايران: اعدام 65 زنداني در يك هفته - 200 زنداني در كرج در آستانه اجراي حكم قرار دارند

ايران: اعدام 65 زنداني در يك هفته - 200 زنداني در كرج در آستانه اجراي حكم قرار دارند

 
فراخوان به جوانان براي اعتراض به اعدام‌های جنايتكارانه و همدردي با خانواده قربانيان
رژيم ضد بشري آخوندي در مواجهه با بحرانهاي گسترده داخلي و خارجي و بخصوص پس از يك گام عقب‌نشینی در مذاكرات اتمي و همزمان با گسترش اعتراضات معلمان و كارگران و ديگر اقشار جامعه، در وحشت از بالا گرفتن قیام‌های مردمي، در روزهاي اخير به نحو بی‌سابقه‌ای بر ابعاد اعدامها افزوده است. بيش از 70 درصد اعدامها به‌صورت مخفيانه صورت گرفته و رژيم آخوندي از انتشار كمترين اطلاعات در مورد اين جنايتها خودداري كرده است.

دژخيمان در هفته گذشته (روزهاي 23 تا 29 فروردين) دست‌کم 65 زنداني را اعدام كردند. 45 تن از آنان در زندانهاي شهر كرج به دار آويخته شدند. در روز 24 فروردين هشت زنداني در زندان مركزي كرج و 13 زنداني ديگر در زندان قزلحصار اعدام شدند. روز پس‌ازآن 19 زنداني در زندان گوهردشت به دار آويخته شدند. در روز 26 فروردين نيز دژخيمان 5 زنداني را در زندان گوهردشت اعدام كردند. جواد صابری كه در ميان اعدام‌شدگان بود در هنگام دستگيري كمتر از 18 سال داشت. 


 در اين فاصله همچنين يك زنداني در روز 23 فروردين در مهريز (استان يزد)، هشت زنداني در روزهاي 23 و 26 فروردين در اراك، 3 زنداني در روزهاي 25 و 26 فروردين در شيراز، چهار زنداني در روز 24 فروردين در اصفهان و چهار تن ديگر در روز 29 فروردين در زندان زاهدان به دار آويخته شدند. دو تن از اعدام‌شدگان در مهريز و شيراز درملأعام حلق‌آویز شدند.
شمار قابل‌توجهی از زندانيان اعدام‌شده جوانان زير 30 سال و از زندانياني بودند كه در مردادماه گذشته در اعتراض به امواج اعدام‌های جمعي در زندان قزل‌حصار دست به اعتراض زده بودند. تعدادي از زندانيان كه به بهانه قاچاق مواد مخدر اعدام‌شده‌اند به گفته خانواده‌هایشان هيچ پرونده‌ای در اين زمينه نداشته‌اند.
زندانيان در زندانهاي كرج در روز 23 فروردين به دنبال انتقال همبندانشان به سلول‌های انفرادي براي اجراي احكام جنايتكارانه اعدام با فريادهاي «نمی‌گذاریم ما را بكشيد» دست به اعتراض زدند. خانواده‌های زندانيان در آستانه اعدام نيز در مقابل زندانهاي دست به تجمع زده و فرياد می‌زدند «نمی‌گذاریم اعدامشان کنيد».
گفته می‌شود رژيم آخوندي درصدد است در هفته‌های پيش رو 200 زنداني محکوم‌به اعدام را در زندانهاي گوهردشت و قزلحصار كرج حلق‌آویز كند. از خانواده‌های بسياري از زندانيان خواسته‌شده كه براي ملاقات آخر با عزيزانشان به زندان مراجعه كنند. رژيم آخوندي در وحشت از شورش زندانيان، محكومان به اعدام را براي اجراي حكم به زندانهاي شهرهاي مجاور ازجمله زندان تهران بزرگ در جاده حسن‌آباد ورامين و زندان مركزي قزوين منتقل كرده است.
مقاومت ايران، عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض عليه اين اعدام‌های جنايتكارانه و همدردي و همبستگي با خانواده‌های قربانيان فرامی‌خواند و تأكيد می‌کند سكوت و بی‌عملی جامعه جهاني در قبال روند فزاينده اعدام‌های جمعي و خودسرانه به بهانه مذاكرات اتمي معنايي جز تشويق اين جانيان به كشتار بيشتر مردم ايران و درعین‌حال ادامه پروژه دستيابي آن‌ها به بمب اتمي ندارد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
30 فروردين 1394 (19 آوريل 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر