به دنبال پخش تصاویر رونمایی از جدیدترین تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت "هفته ارتش" این کشور و انتشار آن در العربیه.نت به زبان عربی با مراجعه به سایت "دویچه وله" فارسی، این تصاویر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و نیز وبگاه های مختلف داشته است.
با توجه به تهدیدات مقام های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی، بسیاری از کاربران رونمایی از چنین تجهیزاتی را بسیار پایین تر از سطح تهدیدهای مسئولین این کشور ارزیابی کردند.
العربیه در گزارش خود به سخنان امروز رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که گفته است ارتش این کشور امروز علاوه بر اینکه مایه آرامش ملت ایران هستند، مایه آرامش ملت‌های منطقه می‌باشد.
روحانی افزوده که نیروی دریایی ایران از خلیج "فارس" تا خلیج عدن و از آب‌های دریای عمان و تا دریای مدیترانه و در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی دلاورانه حضور امنیت‌بخش خود را ثبت کردند.
این اظهارات در مقایسه با تجهیزات رونمایی شده عکس العمل های متفاوتی داشته بطوریکه یکی از کاربران نوشته است که آیا ایران با این سلاح ها می خواهد پرچم خود را در دریاهای مختلف به اهتزاز در آورد؟ کاربر دیگری نوشته که با دیدن این تصاویر به یاد اسباب بازی کودکان افتاده است. اما یکی از کاربران از تمسخر تلاش های ایران برای به "خودکفایی" حمایت کرده است.

 
رونمایی از زیر دریایی
زیردریایی دو سرنشینه "سابحات"
تصویر دیگری از زیردریایی "سابحات"
تصویر راننده تانک فلاق
رونمایی از تانک فلاق، چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
تصویر دیگری از تانک فلاق
تصویری از داخل تانک فلاق
زیردریایی غدیر
بالگرد "ظفر ۳۰۰" ساخت ایران
تجهیزات زرهی بومی
خودروی جدید زرهی ساخت ایران