زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

زنده به خون خواهیت هزار سیاوش گردد از آن قطره خون که از تو زند جوش- براي دكتر كاظم شهيد

27881_1338780953518_5401856_n                

باز نشر يك گزارش ديگر

زنده به خون خواهیت هزار سیاوش
گردد از آن قطره خون که از تو زند جوش
4 ارديبهشت1369 – 24 آوريل: ترور ناجوانمردانه دکتر کاظم رجوی شهيد بزرگ حقوق بشر
روز چهارم ارديبهشت سال ۱۳۶۹ دکترکاظم رجوي، در سوئيس توسط تروريستهای صادراتی رژيم به شهادت رسيد.
دکترکاظم رجوی در سال ۱۳۱۲ در شهرستان طبس متولد شد. او از سال ۱۳۳۷ برای ادامه تحصيلات عاليه به فرانسه رفت و دارای 6پايان نامه دکترا در رشته های حقوق و علوم سياسی بود.از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۸ مقیم فرانسه بود سپس در سوئیس اقامت گزیدوی عضو هیئت علمی انستیتوی عالی حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو بود.
دکترکاظم رجوی از وقتی که در سال ۱۳۵۰ برادرش مسعودرجوی در زندان و در بيدادگاههای رژيم پهلوی به اعدام محکوم شده بود، فعاليتهای گسترده يی را برای نجات مسعود آغاز کرد. او بزرگترين حمايت بين المللی را برای جلوگيری از اين اعدام به دست آورد و در اثر اين تلاشها بود که حکم اعدام برادرش مسعود با يک درجه تخفيف به حبس ابد کاهش يافت.
ازآن پس دکترکاظم رجوی فرياد رسای مظلوميت ملت ايران در قبال رژيمهای شاه و شيخ در مجامع بين المللی شد.
دکتر کاظم، کتابی نيز در اين رابطه منتشر کرده است.
وی بااين که بعد از انقلاب ضدسلطنتی مدتی سفير ايران در مجمع اروپايی سازمان ملل بود، اما دربرابر نقض وحشيانه حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی ساکت ننشست و سفارت و پست و مقام را ارزانی کارگزاران ديکتاتوری رژیم نمود.
دکترکاظم رجوی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۹ طی 9سال، به طور خستگی ناپذيری در افشای رژيمایران وجنايتها و قتل عامهای آن، فعال بود. فعاليتهای گسترده ديپلوماتيکی که او سازمان می داد، به دهها بار محکوميت رژيم جمهوری اسلامی درارگانهای سازمان ملل و ساير مجامع بين المللی، منجر شد.
دکتر کاظم رجوی در تاریخ ٢٤ آوریل ١٩٩٠در نزدیکی خانه‌اش در کوپه در استان فود دقایقی قبل‌از ظهر هدف ٦ گلوله توسط تروریستهای رژیم ایران قرار گرفت و در دم جان سپرد.
تحقیقاتی که انجام گرفت نشان داد که برخی سران حکومت ایران در طراحی این سوء قصد دست داشتند. در حکم بین‌المللی جلب خاطر نشان شده است : تحقیقات روشن ساختند که اعدام کاظم رجوی با دقت تمام طراحی شده بود. تیم‌های کماندویی یکبار در اکتبر ١٩٨٩، سپس در اواخر ژانویه و اوایل فوریه ١٩٩٠ و نهایتاً از ١٠ تا ٢٤ آوریل ١٩٩٠ به سوئیس آمده بودند. در طی آخرین مرحله، عاملان قبل از اینکه وارد عمل شوند، قربانی خود را تحت نظر گرفتند و برای اینکار در نوبت‌های مختلف اتومبیل هایی را در ژنو و در لوزان کرایه نمودند. عاملان توانستند در ساعاتی پس از قتل از سوئیس بگریزند.
سرانجام همان طور که خود گفته بود ”ما حقوق بشر را با خون خود می نويسيم“ ، خون پاک خود را فدای حقوق بشر و آزادی ايران کرد.
پيکر دکترکاظم رجوی از سوئيس به عراق منتقل شد و در کربلا،در کنار جاودانه فروغهای آزادی ايران به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر