شورای نظامی ارتش آزاد سوریه پس از نشست خود در حومه دمشق، اولین کنفرانس خبری خود را به ریاست عمار النمر در غوطه الشرقیه برگزار کرد. در این کنفرانس، ارتش آزاد سوریه با حمایت از « توفان قاطعیت» به رهبری سعودی علیه گروه حوثی ها، از این عملیات نظامی خواست، پس از یمن به سمت سوریه کشیده شود.
به گزارش العربیه، در این کنفرانس خبری که با حضور چهار نفر از فرماندهان ارتش آزاد سوریه برگزار شد، شمار زیادی از رسانه های خارجی حضور داشتند.
النمر تاکید کرد که رژیم سوریه از نظر بین المللی، و همچنین از لحاظ نظامی و غیر نظامی پایان یافته است و جامعه جهانی به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از آن است.
به گفته رئيس شورای نظامی ارتش آزاد، آنچه هم اکنون لازم است، هماهنگی نیروهای انقلاب سوریه برای اعلام پایان یافتن رژیم اسد است. او با حمایت از «توفان قاطعیت» علیه حوثی ها در یمن، از رهبران این عملیات خواست به سمت سوریه بروند تا رژیم اسد را ریشه کن کنند.
النمر در پاسخ به سوالی درباره هدف از تشکیل شورای نظامی گفت:« هدف اصلی حمایت از مردم سوریه بویژه در منطقه غوطه الشرقیه است.» این شهرک که در حومه دمشق قرار دارد بارها مورد حمله جنگنده ها و نیروهای رژیم سوریه قرار گرفته است.
رهبران این شورای نظامی گفته اند که ۸۰ افسر نظامی به این شورا پیوسته اند و همه آنها در جبهه ها حضور دارند.