زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۵, شنبه

اطلاعیه کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت درباره درگذشت عزیز اصلی دروازه بان بزرگ ايران

اطلاعیه کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت درباره درگذشت عزیز اصلی دروازه بان بزرگ ايران

 


               کمیسیون ورزش
عزيز اصلي، دروازه‌بان بزرگ تيم ملي ايران در دهه‌هاي چهل و پنجاه، روز گذشته در سن 79 سالگي در آلمان بدرود حيات گفت. قهرمان پرآوازه ايراني، پس از روي كارآمدن رژيم پليد آخوندي، به رغم وطن‌پرستي و ايران دوستي، مجبور به ترك وطن شد و در آلمان اقامت گزيد. اما همواره دلش براي ايران و مردم ايران مي‌تپيد. او همواره رژيم آخوندي را كه مسبب تبعيد و آوارگي ميليونها ايراني آزاديخواه شده بود، نفرين مي‌كرد.
كليه قهرمانان ورزشي ايران و اقشار مختلف مردم، به‌خصوص نسل جوان در تبعيد ايران، به اين قهرمان ارزنده و متواضع، عشق مي‌ورزيدند و به او لقب «عمو اصلي» داده بودند.
عزيز اصلي كه يك استاد و پيش كسوت ورزش فوتبال بود، طي اقامتش در آلمان دانش و تجربه ذيقيمت ورزشي خود را در تربيت ورزشكاران ايراني و آلماني به كار گرفت و در اين پهنه نيز به جامعه ورزشي ايران خدمات بسيار كرد.
عزيز اصلي در خارج از كشور نيز از گزند تهديدها و جنايتهاي رژيم آخوندي در امان نماند. از جمله در سالهاي 1372 و 1373 به دنبال آموزش فوتبال به جوانان ايراني و فرزندان شهيدان و اسيران مقاومت ايران و شركت در مسابقات فوتبال جام ايرانيان و هواداران مقاومت ، و پس از آن كه مصاحبه‌ او از سيماي آزادي، تلويزيون ملي ايران پخش شد، مورد تهديد و فشار رژيم آخوندي قرار گرفت و دژخيمان و دلالان پست‌فطرت آخوندي شروع به ارعاب او و خانواده‌اش در ايران و آلمان كردند.
قهرمان بزرگ ملي ايران، به‌رغم تلاشهاي رژيم آخوندي براي بردنش به ايران و مصاحبه و ندامت، به چنين كاري تن نداد و با تحمل درد غربت و دوري از وطن، سرانجام در آلمان به‌درود حيات گفت.
قهرمانان ملي عضو شوراي ملي مقاومت و ورزشكاران ايراني در سراسر جهان، درگذشت دروازه‌بان پرافتخار تيم ملي فوتبال ايران را به خانواده محترمش و همين طور جامعه ورزشي و فوتبال ايران تسليت عرض نموده و براي آنها در فقدان عزيز اصلي، صبر و بردباري آرزو كرده و براي ملت بزرگ ايران نويد پيروزي و آزادي مي دهند.
كميسيون ورزش شوراي ملي مقاومت ايران
مسلم اسكندر فيلابي
4 ارديبهشت 1394

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر