زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

رئیس‌جمهور آرژانتین: نیسمن خودکشی نکرده است3 تجلیل خامنه‌ای از عماد مغنیه يكي از كساني كه در انفجار آرژانتين دست داشت



رئیس‌جمهور آرژانتین: نیسمن خودکشی نکرده است3

تجلیل خامنه‌ای از عماد مغنیه

دادستان پرونده "آمیا" چند روز پیش از پیدا شدن جسدش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که نگران است او را سر به نیست کنند. او از ده سال پیش با همکاری یک تیم ۶۰ نفره مسئولیت بررسی این پرونده را بر عهده داشت.

یکی از متهمان پرونده انفجار ساختمان مرکز یهودیان بوئنوس‌آیرس، عماد مغننیه، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله لبنان، است که با فرماندهان سپاه پاسداران و مقام‌های ارشد ایران روابط بسیار نزدیکی داشت.


علی خامنه‌ای و جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه
علی خامنه‌ای و جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه
عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ بر اثر انفجار بمبی در حومه دمشق کشته شد. حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اسرائیل را مسئول ترور فرمانده عملیات ویژه خود عنوان کرد.
مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند سرنخ مهمترین عملیات تروریستی علیه هدف‌های غربی، از ابتدای دهه هشتاد میلادی به عماد مغنیه می‌رسد. او از سوی آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا مسئول عملیاتی شناخته می‌شد که صدها قربانی گرفته است و به عنوان تروریست تحت تعقیب بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از کشته شدن مغنیه او را از "شهدای برجسته دنیای اسلام" خواند و شورای شهر تهران خیابانی را به نام او نامگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: آمریکا ادای احترام ظریف به عماد مغنیه را محکوم کرد

«اسرائیل فراموش نمی‌کند»
مرگ دادستان ویژه پرونده انفجار "آمیا" در روزی رخ داد که شماری از اعضای حزب‌الله، از جمله پسر عماد مغنیه و محمدعلی الله‌‌دادی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، در بخش سوری بلندی‌های جولان کشته شدند.


جهاد مغنیه (راست) در کنار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، واحد عملیات برونمرزی سپاه پاسداران جهاد مغنیه (راست) در کنار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، واحد عملیات برونمرزی سپاه پاسداران
اعتراضات در آرژانتین برای روشن‌شدن ابعاد مرگ آلبرتو نیسمن
بر این اساس موساد همچنان این استراتژی را که در سطح بین‌المللی با انتقادهایی روبروست دنبال می‌کند. یکی از هدف‌های اصلی این استراتژی رساندن این پیام به سوءقصد‌کنندگان احتمالی است که برای همیشه تحت تعقیب خواهند بود.
برخی از ناظران استراتژی اسرائیل را راه موثری برای جلوگیری از عملیات تروریستی و خونریزی نمی‌دانند و معتقدند حوادث آرژانتین ناکامی این راهکار را نشان می‌دهد.

هنوز درباره علت مرگ ناگهانی دادستان ویژه پرونده انفجار "آمیا" پرسش‌های زیادی وجود دارد که پاسخ قطعی و قانع‌کننده‌ای نیافته‌اند.

آلبرتو نیسمن و همکارانش ادعا کرده‌اند که برای اثبات "سنگ‌اندازی" مقام‌های دولتی و رئیس جمهور آرژانتین در راه افشای نقش مسئولان جمهوری اسلامی در انفجار "آمیا" مدارک کافی در اختیار دارند.

پیگیری چگونگی مرگ نیسمن که ده‌ها هزار شهروند معترض آرژانتینی خواهان آن هستند، می‌تواند پرده از برخی اسرار بزرگترین عملیات تروریستی دهه پایانی قرن بیستم بردارد.

دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر