زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

مريم رجوي، رهبر اپوزيسيون ايران: نقشي براي تهران براي مبارزه با داعش مبارزه با افراط گرايي اسلامي را تضعيف مي کند

سايت فري بيزينس واير – 26 ژانويه 2015
روز دوشنبه مريم رجوي، رهبر اپوزيسيون ايران هشدار داد: "مشارکت رژيم ايران در ائتلاف ضد داعش صد بار خطرناک تر از هر نوع بنيادگرايي اسلامي، زير عباي اسلام شيعه يا اسلام سني است". او تاکيد کرد دخالت دادن تهران "به رژيم فضاي عمل براي تهاجم و غرق کردن ساير کشورهاي منطقه در مرگ و ويراني فراهم خواهد کرد".
رجوي به دعوت دو گروه عمده سياسي، گروه حزب مردم اروپا (EPP) و اتحاد ليبرالها و دموکراتها براي اروپا (ALDE)، در مجمع پارلماني شوراي اروپا در استراسبورگ بود.
مجمع پارلماني شوراي اروپا در مجموع 642 عضو از 47 کشورعضو دارد. به طور کلي به مدت يک هفته سالي چهار بار در کاخ اروپا در استراسبورگ جلسه دارد.
حوادث تروريستي اخير در فرانسه و بلژيک، نگراني در مورد بنيادگرايي اسلامي و تهديد آن در اروپا را برانگيخته است. رجوي براي بحث در مورد اين موضوع با چندين مقام ارشد مجمع پارلماني در طول ديدارش ملاقات کرد.
در ارزيابي نقش تهران در بحران تروريسم و بنيادگرايي اسلامي رجوي گفت: "در ماه هاي اخير، گسترش داعش نگراني هاي زيادي در جامعه بين المللي ايجاد کرده است. بدون وجود يک قدرت بنيادگرا، فضاي تنفس فکري و ايدئولوژيک براي ظهور و گسترش چنين گروهي وجود نمي داشت."
وي افزود: "اگر سرکوب بي رحمانه سني ها در عراق و سوريه توسط رژيم ايران و دولت دست نشانده اش در عراق نبود، داعش هرگز در آن کشور پديد نمي آمد. اين اقدامات رژيم بشار اسد بود که به طور غير مستقيم راه را براي شکل گيري و گسترش داعش در سوريه هموار کرد"
رهبر اپوزيسيون ايران که در پاريس اقامت دارد به اين ايده که نقشي براي رژيم ايران در مبارزه با داعش به رسميت مي شناسد و اين ايده که از بنيادگراهاي شيعه براي مبارزه با بنيادگراهاي سني استفاده شود به شدت انتقاد کرد. او اين را معادل آماده سازي صحنه براي "سلطه جويي مخرب" بيشتر شبه نظاميان شيعه در عراق که از رژيم ايران دستور مي گيرند توصيف کرد. رجوي گفت "اين معادل پريدن از ماهي تابه به آتش است".
رجوي از غرب بخاطر ضعف نشان دادن در برخورد با دنبال کردن سلاح هسته اي توسط رژيم ايران انتقاد کرد و هشدار دارد "مشارکت با رژيم در مبارزه عليه داعش يا با اجازه دادن به آن براي دخالت در سوريه و عراق، غزب تنها تهران را تشويق به سوء استفاده بيشتر از اين ضعف مي کند".
او گفت: برخي از سياستگذاران، هر چند از روي ساده لوحي، عمدا به دنبال پذيرش دخالت رژيم در عراق براي تشويق آن به رها کردن سلاح هاي هسته اي هستند. اما اگر ملاها در عراق مهاجم تر شوند، تلاش خود براي يک بمب هسته اي را رها نمي کنند."
او در اظهاراتش يک نگاه انتقادي به سياست غرب در مقابله با اين تهديد جهاني کرد و گفت: "طي اين سالها، دولت هاي غربي حقوق بشر، آزادي، و مقاومت ايران را قرباني کرده اند. اين يک انحراف فاجعه بار از مبارزه عليه تروريسم و بنيادگرايي بوده است".

به گفته رجوي راه حل نهايي در مقابله با بحران بنيادگرايي اسلامي "سرنگوني رژيم ايران به عنوان مرکز بنياد گرايي و تروريسم است، به راستي با سقوط رژيم، القاعده، داعش، حزب الله و يا حوثي ها ديگر يک تهديد جدي براي صلح و دموکراسي نخواهند بود، از قدرت و نفوذ محروم خواهند شد، و در نهايت به گروههاي جدا شده و بي اهميت تبديل مي شوند."
بهاي آزادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر