زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

فراخوان به نجات زندانيان سياسي اصغر قطان و احمد دانشپور مقدم كه در خطر مرگ هستند

محروميت زندانيان سياسي از خدمات پزشكي و زجر كش كردن آنها

فراخوان به نجات زندانيان سياسي اصغر قطان و احمد دانشپور مقدم كه در خطر مرگ هستند
مقاومت ايران عموم مراجع و ارگانهاي مدافع حقوق بشر و گزارشگر شكنجه و گروه كار دستگيريهاي خودسرانه، گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران را به اقدام عاجل براي نجات جان زندانيان سياسي اصغر قطان و احمد دانشپور مقدم كه بر اثر محروميت از رسيدگيهاي ضروري درماني در وضعيت بسيار خطرناكي به سر مي برند فرا مي خواند.
اصغر قطان زنداني سياسي هوادار مجاهدين، كه به خاطر ابتلا به سرطان معده، در شرايط وخيمي به سر مي برد و بايد در اسرع وقت مورد عمل جراحي قرار گيرد، از كمترين رسيدگيهاي درماني محروم است. اوكه 63ساله است و دكتراي فيزيك و زلزله شناسي دارد، به بيماريهاي وخيم ديگري چون بزرگي كبد، بيماري طحال و قلب و... مبتلا است.
دژخيمان رژيم به هنگام انتقال او به بيمارستان دست و پايش را در غل و زنجير كردند. به دنبال مقاومت او در مقابل اين رفتار وحشيانه، شكنجه گران مانع انتقال وي به بيمارستان شدند. تلاشهاي خانواده وي براي سپردن وثيقه براي انتقالش به بيمارستان بي نتيجه مانده است. اصغر قطان كه در دهه60 به خاطر هواداري از مجاهدين متحمل شش سال حبس و شكنجه شده بود در دي ماه89 بار ديگر بازداشت شد.
زنداني سياسي احمد دانشپور 42ساله كه به همراه پدر70ساله اش محسن دانشپور مقدم، به خاطر هواداري از مجاهدين به محاربه و مجازات مرگ محكوم شده، بر اثر خونريزي روده و عوارض ناشي از آن و عدم دسترسي به خدمات پزشكي 40كيلو وزن خود را ازدست داده و زندگي وي در خطر قرار دارد.
زجركش كردن زندانيان سياسي بر اثر محروميتهاي عمدي پزشكي يك روش شناخته شده فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران است. محسن دكمه چي از زندانيان سياسي و بازاريان سرشناس تهران ازجمله زندانياني است كه بر اثر محروميت از رسيدگيهاي درماني در فروردين1390(مارس2011) زجركش شد و به شهادت رسيد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

10بهمن 1393 (30ژانويه2015)fبهاي آزادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر