چاک هگل وزیر دفاع آمریکا روز جمعه ۳۰-۱-۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای اعلام کرد، واشینگتن ممکن است در ‌‌نهایت برای شکست داعش، نیروی زمینی غیر رزمی به عراق اعزام کند.
ژنرال هیگل که در ماه نوامبر گذشته بر اثر اختلاف با مسئولان کاخ سفید، از مقام وزارت دفاع استعفا داد، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» گفت: «برای از بین بردن داعش در عراق باید همه گزینه‌ها را بررسی کرد از جمله اعزام نیروهای زمینی غیر رزمی مانند نیروی شناسایی و جمع آوری اطلاعات، این نیرو‌ها می‌توانند مواضع این گروه تندرو را مشخص کنند.

اظهارات اخیر چاک هگل بار دیگر سخنان ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره را تایید می‌کند که گفته بود، ایالات متحده برای ایفای نقش بزرگتری در عراق شاید به اعزام نیروی زمینی نیاز داشته باشد.

وزیر دفاع سابق آمریکا در باره اختلاف‌هایی که با مقامات در کاخ سفید داشت، گفت:» اختلافاتی من با مسئولان کاخ سفید بیشتر در رابطه با آزادی زندانیان گوانتانامو بود. من با آزادی بی‌قید و شرط و غیر محطاطانه آن‌ها مخالف بودند. کاخ سفید مسئله احتیاط در روند آزادی تدریجی آن‌ها را قبول نداشت و به سرعت مته‌مان را آزاد می‌کردند «.

ژنرال چاک هیگل، که یک جمهوری خواه روز دوشنبه ۲۴ نوامبر استعفا داد و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله استعفای او را پذیرفت.

در آن هنگام گفته شد که استعفای هگل به دلیل فشارهای فزاینده‌ای بوده که از سوی کاخ سفید به او وارد می‌شد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که میان وزیر دفاع و اوباما اختلاف بود به همیم دلیل در اوایل نوامبر سال ۲۰۱۴ مقامات ارشد کاخ سفید ضمن گفت‌و‌گوهای زیاد در ‌‌نهایت دو طرف به این نتیجه رسیدند که هدایت پنتاگون را در دست شخص دیگری بسپارند.

سنای آمریکا در ماه فوریه سال ۲۰۱۳، وزارت هیگل را با رای بسیار ضعیف ۵۸ نفر موافق برابر ۴۱ نفر مخالف مورد تایید قرار داده بود.