زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

رحیمی علیه احمدی‌نژاد؛ افشاگری و انتقاد از عملکرد رئیس دولت

رحیمی علیه احمدی‌نژاد؛ افشاگری و انتقاد از عملکرد رئیس دولت

محمدرضا رحیمی٬ معاون اول دولت دوم احمدی‌نژاد که به تازگی به اتهام فساد مالی رسما در دادگاه محکوم شده٬ با انتشار نامه‌ای گلایه‌آمیز و سرگشاده رئیس‌جمهور سابق را به باد انتقاد گرفته و علیه او افشاگری کرده است.
با محکومیت رسمی محمدرضا رحیمی٬ معاون اول دولت دهم٬ به ۵ سال و ۹۱ روز حبس و جزای نقدی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به اتهام «ارتشاء و تحصیل مال از طریق نامشروع»٬ و به دنبال شانه خالی کردن محمود احمدی‌نژاد از دفاع از دست راست کابینه‌اش در پرونده فساد اقتصادی٬ حالا کار به انتقاد علنی و افشاگری در رسانه‌ها کشیده است.

محمدرضا رحیمی٬ معاون اول دولت گذشته جمهوری اسلامی٬ روز سه‌شنبه (۷ بهمن٬ ۲۷ ژانویه) در نامه‌ای که در ابتدا در خبرگزاری ایلنا منتشر شد٬ با تلاش برای رد اتهامات مرتبط با فساد مالی٬ خطاب به رئیس‌جمهور سابق گفت: "آقای احمدی نژاد، به‌راستی نمی‌دانید یا فراموش کرده‌اید که ماجرای این پرونده چیست؟"

او از رئیس‌جمهور پیشین گلایه کرده که در چنین شرایطی «مصلحت را در آن دیده که دامن خود را از آن برچیند» و از «دوست عزیز و قدیمی» خود پرسیده: «آیا بهتر نبود با اطلاعی که از صحت و سلامت زندگی من داشتید، گواهی می‌دادید؟ و شهادت می‌دادید که من به بیت المال خیانت نکرده‌ام و زندگی‌ام به ریالی مال حرام آلوده نیست؟ آیا نباید می‌گفتید که رحیمی پس از عمری خدمت چون حقوق و مزایای بازنشستگی‌اش برقرار نشده، برای گذران زندگی به سختی افتاده است؟»

او با اشاره به سابقه اختلافات خود با رئیس‌جمهور سابق٬ می‌گوید: «رحیمی محکوم امروز، چوب لج‌بازی‌ها و آبروبری‌های گاه و بیگاه شما را می‌خورد.» یکی از این موارد اختلافی که در نامه به آن اشاره شده٬ ماجرای «یکشنبه سیاه» و افشاگری‌های احمدی‌نژاد علیه فساد اقتصادی فاضل لاریجانی در مجلس شورای اسلامی بود٬ که به گفته آقای رحیمی او از رئیس‌جمهور مصرانه خواسته بود «که نکنید و آبرو نبرید و بگذارید از مجاری قانونی، ماجرا پی‌گیری شود.»

آقای رحیمی در توضیح اتهاماتی که به خاطر آنها محکوم شده٬ گفته بنای ماجرا «پشتیبانی از کاندیداهای اصول‌گرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی مالی» بود که از طریق فردی به نام «جابر ابدالی» انجام شده که مورد تایید حراست دیوان محاسبات کشور بوده است. به گفته او این فرد مجموعا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از چک بانکی خودش به ۱۷۰ کاندیدای مورد نظر دولت در انتخابات مجلس هشتم پرداخت کرده و همه آن به مصرف انتخابات رسیده است.

رحیمی٬ احمدی‌نژاد را متهم کرده که می‌دانسته «کل ماجرا همین است و متاسفانه در اثر اطلاع رسانی نادرست و مغرضانه و نگاه سیاسی خصمانه به موضوع یک کلاغ چهل کلاغ کردند که فلانی برده است و خورده است» اما با این حال در بیانیه دوصفحه‌ای خود جز تلاش برای «برائت از رحیمی» کاری نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر