منابعی در مصر روز شنبه ۳۱ ژانویه، به «العربیه» گزارش دادند که جنگنده‌های این کشور مواضع تندرو‌ها در جنوب منطقه «شیخ زوید» و شرق «العریش» در شمال صحرا را بمباران کردند.
روز پنج شنبه گذشته، در پی انفجار سه خودروی بمب گذاری شده که توسط سه عامل انتحاری هدایت می‌شد، دست کم ۳۰ نیروی امنیتی مصر در منطقه شیخ زوید کشته شدند. همچنین ۶۰ نظامی این کشور زخمی شدند.
به گزارش العربیه، نیروهای امنیتی مصر در تحقیقات اولیه به این نتیجه رسیدند که ۳ عامل انتحاری با استفاده از سه خودروی بمب گذاری شده، حمله روز پنج شنبه علیه نیروهای امنیتی این کشور، انجام داده‌اند.
گروهای تندرو مصری که بیشتر در شمال سینا به فعالیت‌های خود می‌پردازند، در این حمله، علاوه بر منفجر کردن سه خودروی بمب گذاری شده، با شلیک چندین خمپاره، مواضع نیروهای امنیتی مصر را هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، حمله روز پنج شنبه تندرو‌ها، با هدف قرار دادن مقر فرماندهی پلیس «العریش» آغاز شد. سپس گردان ۱۰۱ نظامی و استراحت افسران نظامی در منطقه السلام هدف قرار گرفتند. بلافاضله پس از این دو حمله بود که سه خودروی بمب گذاری شده، منفجر شد.
حملات دو روز پیش تندرو‌ها علیه مواضع نظامیان مصری در شمال صحرا، که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نظامی انجامید در طی چند ماه گذشته، بی‌سابقه بوده است.