زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۸, چهارشنبه

بدنبال حمله حزب الله ودرگيري جديد - ساکنان شمال اسرائیل در پناهگاه‌ها

 ساکنان شمال اسرائیل در پناهگاه‌ها

 بدنبال حمله حزب الله به يك ستون نظامي وآغاز درگيري بين اسرائيل وحزب الله در تحولی دیگر، ارتش اسرائیل از ساکنان منطقه الجلیل خواست به اماکن امن پناه ببرند. این درخواست به دلیل وجود نگرانی‌های جدی از گسترده شدن عملیات نظامی و احتمال نفوذ نیروهایی از حزب الله به اسرائیل ارائه شده است.
اسرائیل منطقه شمالی را منطقه‌ای نظامی اعلام کرد. به گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل، فرودگاه‌های منطقه حیفا تعطیل و حرکت هواپیماهای غیر نظامی را متوقف شده است. در آن سوی مرز در لبنان، روستاهای هم مرز با اسرائیل تخلیه شدند.
خبرنگار العربیه می‌گوید که اسرائیل شمار زیادی از نیروهای خود را به سمت مرزهای لبنان اعزام کرده است. روزنامه «‌ها آرتص» نیز در سایت خود گزارش داده که چند خمپاره مور‌تر به سمت روستای «المقسمه» واقع در منطقه مرزی اسرائیل با لبنان شلیک شده است. در همین حال یک منبع لبنانی از شلیک ۲۲ خمپاره اسرائیلی به مناطق جنوب لبنان خبر داده است. خبرگزاری دولتی لبنان از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه مزارع شبعا خبر می‌دهد.
پس از حمله حزب الله، درگیری‌هایی میان نیروهای این حزب و ارتش اسرائیل در منطقه مزارع شبعا آغاز شد. در پی این درگیری‌ها، حزب الله پایگاه اسرائیلی الرمثا را گلوله باران کرد.
در جریان این درگیری‌ها یک سرباز اسرائیلی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان کشته شدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر