زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

مدتهاست كه مفت خوري رژيم در عراق وسوريه به سر رسيده است بهاي تجاوزات ومداخلات جنايت كارانه اش را از او خواهند گرفت

كشته شدن فرماندهان سپاه
تا کنون دست‌کم ۵ فرمانده سپاه پاسداران ایران در عراق و سوریه کشته شده‌اند. اغلب این افراد توسط شبه‌نظامیان مخالف دولت‌های عراق و سوریه کشته شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی، ایران از طریق سوریه به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند به گفته کارشناسان نظامی، ایران از طریق سوریه به حزب‌الله لبنان سلاح ارسال می‌کند
اما در آخرین نمونه، یعنی کشته‌شدن سرتیب پاسدار محمدعلی الله‌دادی و برخی از نیروهای دیگر ایران و حزب‌الله، ارتش اسرائیل مسئول شناخته شده است. مقامات اسرائیلی تا کنون به صورت رسمی کشتن فرماندهان سپاه و حزب‌الله را در خاک سوریه تایید نکرده‌اند.


بنا به گزارش اشپیگل، شمار سربازان و افسران کشته‌شده ایرانی در عراق و سوریه روشن نیست. ایران اعتراف می‌کند که در حال حاضر تنها ۱۲۰ مستشار نظامی در عراق دارد.
بنا به ارزیابی کارشناسان نظامی، جنگ داخلی در کشورهای سوریه و عراق از جمله موضوعات مهم در سیاست خارجی ایران به شمار می‌آید. ایران و عراق بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و ظهور و رشد گروه‌های تندرو سنی، نظیر "دولت اسلامی" می‌تواند تهدیدی برای امنیت ایران باشد.
بنا به نظر کارشناسان، گرچه ایران مرز مشترکی با سوریه ندارد، اما این کشور دارای اهمیتی استراتژیک برای ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای است. مناقشه ایران با اسرائیل از یک سو و کمک‌های نظامی ایران به حزب‌الله لبنان و مخالفان مسلح فلسطینی از سوی دیگر، دلایلی برای اهمیت سوریه در چارچوب استراتژی منطقه‌ای ایران هستند.
دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر