زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

4754000 دلار هزينه‌هاي درماني ساکنان ليبرتي درمحاصره ضدانساني پزشکي در 2013 و

کميته امداد پزشکي مجاهدين خلق - قرارگاه ليبرتي2 بهمن 93:
« کميته امداد پزشکي مجاهدين در ليبرتي هزينه‌هاي درماني مجروحان و بيماران در سالهاي 2013 و 2014 را در شرايط محاصره ضدانساني پزشکي که از بدو حکومت مالکي در سال 1385 طي 27 فقره حمله با سلاحهاي سرد و گرم و انفجار و بمب‌گذاري و قتل‌عام و حملات موشکي به مجاهدان اشرفي تحميل شده است به اطلاع عموم مي‌رساند. جمع هزينه‌هاي درماني در سال 2013 دو ميليون و 168هزار و 866 دلار و در سال 2014 دو ميليون و 585هزار و 610 دلار و مجموعاً 4 ميليون و 754هزار و 476 دلار بوده است. اين هزينه‌ها شامل درمان و دارو و مواد اوليه پزشکي و دندانپزشکي و هزينه‌هاي عملهاي جراحي در بيمارستانهاي مختلف بغداد بوده است. بخش اعظم اين هزينه‌ها توسط رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت، هواداران و خانواده‌هاي حقيقي مجاهدين در اشرف تأمين شده بود ليکن در پايان سال 2014 کميته امداد پزشکي بيش از 750هزار دلار به‌خاطر هزينه‌هاي درماني مقروض است که بهره آن ماهيانه از خارج عراق واريز مي‌شود .هم اکنون در مجموع 907 مجاهد خلق شامل 245 خواهر مجاهد و 662 برادر مجاهد در صف انتظار نوبت براي معالجات مبرم پزشکي هستند که 117تن از آنان از سال 2012 در نوبت قرار دارند. وضعيت بيماران و تعداد انگشت‌شماري که روزانه مي‌توانند با محدوديتهاي فوق‌العاده در نفرات و مترجم فقط به يک بيمارستان مراجعه کنند در گزارشهاي روزانه به‌طور مستمر به اطلاع يونامي و کميساريا و مقامات آمريکايي رسيده است. با اين حال به‌رغم همه محکوميتهاي جهاني از سوي سازمانهاي پزشکي و مدافع حقوق‌بشر محاصره ضدانساني ادامه دارد و از انتقال تجهيزات پزشکي مجاهدين از اشرف به ليبرتي که تماماً به هزينه خود آنها در سالهاي گذشته خريداري شده است ممانعت مي‌شود. اين در شرايطي است که صدها بيمار و مجروح از اشرف و ليبرتي با هزينه فوق‌العاده سنگين به خارج اعزام شده‌اند و هزينه عملهاي جراحي و بستري شدن بسياري از آنها در بيمارستانها در کشورهاي مختلف هر کدام دهها هزار يورو بوده است.
کميته امداد پزشکي مجاهدين در ليبرتي با صميمانه‌ترين سپاس‌ها و تشکرات از رئيس‌جمهور برگزيده مقاومت، هواداران رزمندگان آزادي مردم ايران و خانواده‌هاي حقيقي مجاهدين، خواهان لغو محاصره ضدانساني پزشکي و انتقال دستگاهها و تجهيزات ضروري شامل آمبولانس، سيتي اسکن، اسپايرال، راديولوژي، سونوگرافي، گاستروسکوپ، لاپراسکوپ، سيستوسکوپ، ميکروسکوپ، تجهيزات مختلف پزشکي و دندانپزشکي و چشم پزشکي مانند دستگاه ليزر چشم و بايومتري، الزامات اتاق اورژانس و دي.سي شوک، تجهيزات اتاق عمل مانند دستگاه بيهوشي و الزامات عملهاي جراحي چشم، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بيني، اورولژي و اورتوپدي از اشرف به ليبرتي است تا زير نظر کلينيک عراقي، درمان مجروحان و بيماران را تسهيل کند و در عين حال از کثرت مراجعات ضروري به بيمارستانهاي خارج از کمپ که مقامات عراقي مانع آن هستند کم کند. در محاصره ضدانساني پزشکي که يک جنايت آشکار و مستمر عليه بشريت و نقض همه قوانين و کنوانسيونهاي بين‌المللي است تا به‌حال 23 مجاهد خلق جان باخته‌اند. بدون ترديد شهادت آنها در صورت دسترسي به خدمات پزشکي اجتناب پذير بود. پزشکان و کادر درماني ليبرتي با وفاداري به سوگند بقراط براي درمان بيماران و مجروحان، مانند اشرف آخرين کساني خواهند بود که ليبرتي را ترک خواهند کرد. 2بهمن 1393 (22ژانويه 2015)
مسئول کميته: زهره بني جمالي
شوراي پزشکان: دکترناهيد بهرامي- دکترطيبه فروغي -دکتر خديجه آشتياني- دکترجواد علوي- دکتر يحيي کمالي - دکترحسن جزايري- دکتر صالح اسحاق تبار- دکتر عباس شاهي- دکتر مهدي کلوشادي- دکتر مسلم زاهدي - دکتر جليل ارسي
نماينده اعزامي شوراي پزشکان در آلمان: دکتر هادي مدقالچي

نماينده اعزامي کميته در آلباني: ميرکاظم حسيني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر