زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

۲۵۰ میلیون یورو برای آموزش ارزش‌های جمهوری فرانسه در مدارس

۲۵۰ میلیون یورو برای آموزش ارزش‌های جمهوری فرانسه در مدارس

Najat Vallaud-Belkacem  وزیر آموزش ملی فرانسه. ٢٢ ژانویه ٢٠١۵
Najat Vallaud-Belkacem وزیر آموزش ملی فرانسه. ٢٢ ژانویه ٢٠١۵
REUTERS/Philippe Wojazer

دو هفته پس از حوادث تروریستی پاریس، "نجات والو بلقاسم"* وزیر آموزش ملی فرانسه، از اتخاذ تدابیری برای آموزش ارزش‌های جمهوری فرانسه در مدارس این کشور طی سه سال آینده خبر داد. برای این برنامه‌ها بیش از ۲۵۰ میلیون یورو بودجه در نظر گرفته شده است.

خانم "نجات والو بلقاسم"* که صبح امروز در یک سمینار دولتی در کاخ نخست وزیری فرانسه سخن می‌گفت، جزئیات ١٦ اقدام عملی برای «بسیج گسترده مدارس در جهت توجه به ارزش‌های جمهوری فرانسه» را تشریح کرد.
در حالی که کلیات این برنامه را دیروز فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، در دانشگاه "سوربن" مطرح کرده بود، خانم والو بلقاسم امروز تأکید کرد که نظام آموزشی فرانسه به هیچ وجه زیر سؤال رفتن ارزش‌های این کشور را نمی‌پذیرد.
وی همچنین از عزم وزارتخانه متبوعش برای مبارزه با آنچه «درخود فرورفتگی هویتی»، «تئوری توطئه» و «بدگمانی نسبت به رسانه‌ها» و «خطر گسترش نسبیت‌گرایی» خواند خبر داد.
وزیر آموزش ملی فرانسه، در زمینه توجه به لائیسته در مدارس نیز گفت که تا ماه ژوئیه اولین گروه از معلمان فرانسوی شامل هزار نفر، برای آموزش مفهوم و ارزش لائیسته و اخلاق شهروندی، دوره‌های ویژه‌ای را خواهند گذراند. همچنین از این به بعد، نمادهای جمهوری فرانسه مثل سرود ملی، پرچم و شعار این جمهوری (آزادی، برابری، برادری)، در مدارس برای دانش‌آموزان توضیح داده خواهد شد
تسلط بر زبان فرانسه نیز یکی دیگر از اولویت‌های وزارت آموزش ملی است که بر اساس آن سطح زبان فرانسه دانش‌آموزان در دوران دبستان سنجیده خواهد شد.
Najat Vallaud-Belkacem *

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر