حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه آمریکا، سه شنبه ۲۷ ژانویه گفت که تهران به آمریکا پیام داده که اسرائیل وارد خط قرمز‌هایش شده و باید منتظر عواقب این اقدام باشد.
هفته گذشته در حمله هوایی اسرائیل به منطقه قنیطره در بلندی‌های جولان سوریه، محمد علی الله دادی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران به همراه شش تن از اعضای حزب الله لبنان کشته شدند. یکی از کشته شدگان لبنانی جهاد مغنیه، فرزند عماد مغنیه، فرمانده کشته شده حزب‌الله لبنان بود.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) امیر عبداللهیان گفت که تهران به آمریکا درباره حمله اسرائیل پیام داده که در این پیام آمده است: «رژیم صهیونیستی وارد خط قرمزهای ایران شده است و باید منتظر عواقب این اقدام خود باشد».
آقای عبداللهیان می‌گوید که پیام ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارسال شده است ولی جزئیاتی ارائه نکرد.
مقام‌های آمریکایی هنوز ارسال پیام از سوی ایران را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
اسرائیل تا کنون مسئولیت این حمله را به طور رسمی بر عهده نگرفته است.
پیش از این حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را تهدید کرد که باید منتظر «پاسخ‌های کوبنده» سپاه پاسداران باشد.
علی شمخانی دبیر شوای عالی امنیت ملی ایران نیز اسرائیل را به «پاسخ شدید» به حمله هوایی اخیرش به سوریه تهدید کرده است.
سرلشگر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هم در پیامی خواستار حذف کامل اسراییل از جغرافیای منطقه شده بود.
در همین حال دوشنبه گزارش شد که اسرائیل طی پیامی برای دولت ایران از طریق روسیه خواستار کاهش تنش‌ها بین دو کشور شده است.
در این پیام اسرائیل از ایران خواسته است از انتقام خون یکی از فرماندهان سپاه پاسداران که در حمله هوایی اخیر اسرائیل به بلندی‌های جولان سوریه کشته شده، چشم پوشی کند.
رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران می‌گویند که نیروهای حزب الله و ایران در آن منطقه، در حال نبرد با گروه‌های تندروی حاضر در سوریه بودند. اما گزارش برخی رسانه‌های اسرائیلی می‌گوید که این افراد، در حال برنامه ریزی برای نصب سامانه موشکی در نزدیکی اسرائیل بودند.