یک مقام بلندپایه در گروه حوثی‌ها، از استعفای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن استقبال کرد و پیشنهاد تشکیل شورای ریاست جمهوری با حضور حوثی‌ها، ارتش و شماری از احزاب سیاسی را مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ابو مالک یوسف الفیشی از رهبران بلندپایه گروه انصار الله وابسته به حوثی‌ها، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئی‌تر نوشت: «یمن رو به سوی امنیت، ثبات، آرامش و رفاه پیش می‌رود.»
او همچنین استعفای هادی را «مژده‌ای برای همه یمنی‌ها» توصیف کرد.
الفیشی در پیام دیگری نوشت: «پیشنهاد می‌کنم شورای ریاست جمهوری با حضور بخش‌های انقلابی و سیاسی شریف تشکیل شود و ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی هم در آن نماینده داشته باشند تا همگان در اداره مرحله انتقالی مشارکت داشته باشند.»
عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری و خالد بحباح نخست وزیر یمن، شامگاه پنجشنبه ۲۲ ژانویه از سمت‌های خود استعفا دادند.
آقای هادی در متن استعفای خود خطاب به رئیس پارلمان نوشته است که از ۵ فوریه ۲۰۱۲ مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و نیاز به شرح شرایط سیاسیف امنیتی و اقتصادی این دور نیست.
او افزوده است که با توجه به اوضاع جاری در یمن از ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ که بر روند اتقال مصالحت آمیز روی داده و با توجه به تاخیر در اجرای توافق «صلح و شراکت» که نتیجه گفت‌و‌گوهای ملی بود، از سمت خود استعفا می‌دهد.
او تاکید کرده که دریافته دیگر قادر به تحمل مسئولیت برای رسیدن به هدفی که برای آن همگان هزینه بالایی داده نیست به ویژه این گه گروه‌های سیاسی با او همکاری نمی‌کنند.
شبه نظامیان گروه شیعه حوثی، مناطق وسیعی از شمال یمن و همچنین صنعا پایتخت این کشور را تصرف کرده‌اند. آن‌ها شامگاه سه شنبه کاخ ریاست جمهوری را نیز تصرف کردند و محل اقامت رئیس جمهوری را به محاصره خود در آوردند.
عبد الملک الحوثی رهبر حوثی‌ها در سخنانی مدعی شده است که این اقدام‌ها به دلیل اجرا نشدن توافق «صلح و شراکت» که نتیجه گفت‌و‌گوهای ملی در یمن است، صورت گرفته است.