ابو عیسی، فرمانده تیپ «انقلابیون رقه» وابسته به ارتش آزاد سوریه گفته است که امروز پنجشنبه در پی آزادی عین العرب (کوبانی) از نیروهای داعش، نبرد این تیپ در کنار «یگان‌های مدافع ملت کرد در کوبانی» مختومه اعلام می‌شود. وی رسانه‌ای نکردن مشارکت ارتش آزاد سوریه در آزادسازی این شهر را کم اهمیت توصیف کرد و خواهان عدم پرداختن به این مساله شد.
ابو عیسی در مصاحبه تلفنی خود با «العربیه. نت» اعلام کرد که «تیپ انقلابیون رقه که در اکتبر گذشته، همزمان با حمله داعش خود را به عین العرب (کوبانی) رسانده بود، همچنان در حومه این شهر مستقر است و در کنار نیروهای مدافع ملت کرد در نبرد علیه داعش شرکت کرد».

وی در ادامه افزود که همکاری و هماهنگی میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای کرد سه ماه پیش از حمله داعش به شهر آغاز شده و طرفین به این منظور «اطاق عملیات» مشترکی را به نام «آتشفشان فرات» تشکیل داده‌اند که هدف آن همگون ساختن تلاش‌ها در رویارویی با گسترش داعش در منطقه و سپس انتقال به فاز نبرد علیه نیروهای رژیم سوریه است.

فرمانده تیپ انقلابیون رقه اظهار داشت که «میان ما و یگان‌های مدافع ملت کرد تفاهنامه‌ای وجود دارد اما در نتیجه شرایط نبرد و مشغول شدن طرفین در جبهه‌هایی مشخص، کاهش تماس‌ها و چیرگی داعش بر مناطق وسیعی در شرق، غرب و جنوب عین العرب (کوبانی) سطح هماهنگی در اطاق عملیات آتشفشان فرات نزول کرد».

لازم به یاد آوری است که یکان‌های دیگری از ارتش آزاد سوریه مانند «تیپ شمس الشمال» از شهر منبح و «گردان‌های جرابلس» در نبرد در شهر شرکت داشتند. ابو عیسی دراین باره توضیح داد که «یگان‌های ارتش آزاد در بخش‌های مختلف حومه شهر عین العرب (کوبانی) مستقر شدند و در طول نبرد علیه داعش هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نکردند».

تیپ انقلابیون رقه در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۲ در پی نبرد با داعش از رقه عقب نشینی کرد و در حومه این شهر مستقر شد و در ادامه ضمن هماهنگی با غرفه عملیات آتشفشان فرات چندین منطقه را در حومه رقه آزاد کرد. در اکتبر گذشته به دنبال هجوم داعش به عین العرب (کوبانی) نیروهای این تیپ از حومه رقه به سوی عین العرب (کوبانی) حرکت کردند و وارد نبرد سنگینی با نیروهای تشکیلات «دولت اسلامی» شدند.

فرمانده تیپ انقلابیون رقه در گفت‌و‌گوی خود با العربیه. نت بیان داشت که نیروهای تحت فرماندهی‌اش در طول نبرد از سلاح‌های قدیمی خود که رقه آورده بودند با داعش جنگیدند و هیچگونه کمک تسلیحاتی دریافت نداشتند. «

از سوی دیگر به دنبال حمله داعش به عین العرب (کوبانی) حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن از رزمندگان ارتش آزاد به فرماندهی سرهنگ عبدالجبار العکیدی از رهبران برجسته ارتش آزاد برای دفاع از عین العرب (کوبانی) و آزادسازی آن ضمن هماهنگی به نیروهای کرد وارد شهر شدند.

ابو عیسی در پایان اعلام کرد که رزمندگان ارتش آزاد سوریه در عین العرب (کوبانی) که تا این لحظه در شهر مستقر هستند با اعلام پایان جنگ در آن به سوی شهر رقه حرکت خواهند کرد تا به نبرد علیه نیروهای داعش و ارتش اسد در آنجا بپیوندند.