زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

طرح موضوع «رفع حصر» توسط روحانی در شورای امنیت ملی

طرح موضوع «رفع حصر» توسط روحانی در شورای امنیت ملی

سایت اینترنتی سحام نیوز از طرح موضوع حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، برای اولین بار از سوی حسن روحانی در جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران خبر داده و نوشته که طرح این موضوع تذکر سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران را در پی داشت. همچنین این سایت اضافه کرده که سخنان اخیر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، علیه کسانی که خواهان پایان حصر خانگی این دو نامزد معترض به انتخابات سال ٨٨ هستند، در واکنش به موضع‌گیری حسن روحانی در جلسه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

به گزارش "سحام نیوز"، نزدیک به مهدی کروبی، حسن روحانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی درابتدای جلسه هفته گذشته این شورای‌ با طرح دغدغه‌های دولت برای حل و فصل موضوع حصر خانگی کروبی، موسوی و رهنورد انتقاداتی را نسبت به کسانی که به گفته وی «دراین مورد غیرمسئولانه اظهارنظر می‌کنند» مطرح کرد.
سحام نیوز ادامه داده که با ورود آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه به این جلسه، روحانی گفت که «قوه قضاییه سعی می‌کند از مسئولیت خود دراین زمینه شانه خالی کند.»
سحام نیوز اضافه می کند که سخنان روحانی، با تذکر سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه مبنی بر موکول کردن بررسی این موضوع به زمانی دیگر، مواجه شد.
سحام نیوز نوشته که روحانی با پذیرش تذکر فرمانده سپاه، ازعلی شمخانی دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی، خواست تا موضوع «رفع حصر» را در دستور جلسه دوهفته آینده این شورا قرار دهد.
با گذشت نزدیک به ٤سال از حصر خانگی موسوی و کروبی، تاکنون هیچ حکم قضایی و یا دستوری از سوی شورای‌عالی امنیت ملی و یا هر نهاد دیگر در این زمینه، به صورت رسمی و قانونی صادر نشده است. این درحالی است که پیگیری پرونده موسوی و کروبی و همچنین دیگر زندانیان سیاسی، از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات سال گذشته بود.

حصر، ننگ بزرگی برای جمهوری اسلامی است

 
31/01/2015
 
More
 
 
اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی ساکن پاریس در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید: «اگر به گفته آقای روحانی، شورای عالی امنیت ملی در زمینه حصر تصمیمی نگرفته، پس در این مورد یک عمل غیرقانونی انجام شده و مسئولیت آن به عهده رهبر جمهوری اسلامی است.»
وی تأکید می‌کند: «در صورت نقش نداشتن شورای امنیت ملی در مورد حصر، این اقدام به دستور شخص آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفته است.»
امیرارجمند همچنین با بیان اینکه، حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد به پنجمین سالگرد خود نزدیک می‌شود در ادامه یادآوری می‌کند که حصر این افراد «ننگ بزرگی» برای مسئولین عالی رتبه جمهوری اسلامی است.
این فعال سیاسی همچنین در مورد پیامدهای بررسی موضوع رفع حصر می‌گوید: «اگر قرار باشد محاکمه‌ای صورت بگیرد باید در دادگاه علنی و با حضور هیئت منصفه باشد، اما به نظر می‌رسد مقامات عالی کشور تاب چنین محاکمه‌ای را ندارند.»
وی در پایان تأکید می‌کند: «به صلاح مقامات جمهوری اسلامی است که این افراد را هرچه سریع‌تر و بدون قید و شرط آزاد کنند.»
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر