زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ بهمن ۳, جمعه

ملک عبد الله بن عبد العزیز درگذشت

ملک عبد الله بن عبد العزیز درگذشت

ریاض-ماجد الهزاع
دیوان پادشاهی سعودی امروز در بیانیه‌ای، در گذشت «پادشاه انسانیت» خادم حرمین شریفین پادشاه سعودی را بامداد امروز جمعه ۲۳ ژانویه اعلام کرد. ملک عبد الله آگوست سال ۲۰۰۵، به پادشاهی سعودی رسید. او اواخر دسمابر گذشته در اثر بیماری، به شهرک پزشکی عبد العزیز در ریاض منتقل شد.
از زمان بیعت ملک عبد الله، پادشاهی سعودی شاهد بسیاری از دستاوردهای بزر در عرضه توسعه در تمام مساحت گسترده‌اش در بخش‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی، حمل و نقل، برق، آب و کشاورزی بود. این دستاورد‌ها عمدتا فراگیر بود و در مسیر بنای سعودی و توسعه‌اش صورت گرفت تا این کشور را در نقشه کشورهای پیشرفته قرار دهد. طی این مدت، دستاور‌ها از اهداف توسعه‌ای اعلام شده در بیانیه هزاره سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ فرا‌تر رفت. همچنین بسیاری از دستاورد‌ها پیش از موعد پیشنهادی، در مسیر تکمیل قرار دارد.

به فرمان ملک عبد الله، شمار دانشگاه‌های پادشاهی سعودی از هشت دانشگاه به بیش از بیست دانشگاه رسید. همچنین شمار زیادی از دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشکده‌هایی برای آموزش دختران افتتاح شد. دانشگاه ملک عبد الله برای علوم و تکنولوژی و شماری از شهرک‌های اقتصادی تاسیس شد. از جمله شهرک اقتصادی ملک عبد الله در رابغ، شهرک شاهزاه عبد العزیز بن مساعد اقتصادی در حائل، شهرک اقتصادی جازان، شهرک دانش اقتصادی در مدینه منوره علاوه بر مرکز مالی ملک عبد الله در ریاض از جمله آن‌ها است. راه آموزش گام‌های سریعی رو به جلو برداشت. پادشاه سعودی بخش بزرگی از درآمدهای خود را به توسعه خدمات از جمله توسعه بخش آموزشی اختصاص داد. دستاوردهای این رهبر البته از این‌ها نیز فرا‌تر رفت و همواره برای شکوفایی کشور و سعادت فرزندانش گام برداشت.

پادشاهی سعودی هم اینک در رنسانسی آموزشی فراگیر به سر می‌برد که با ۲۱ دانشگاه دولتی و چهار دانشگاه خصوصی شامل ۱۹ دانشکده در سراسر کشور، راه خود را آغاز کرد. شمار دانشجویان از ۷۰۱ هزار تن تجاوز کرد. شمار اعضای هیئت تدریس در سال تحصیلی ۱۴۲۸-۱۴۲۹ نیز به بیش از ۳۰هزار استاد رسید. این‌ها علاوه می‌شود بر ۳۲ هزار مدرسه دخترانه و پسرانه که شمار دانش آموزان آن‌ها بیش از ۵ میلیون دانش اموزش است. بیش از ۴۲۶ معلم زن و مرد در این مدارس اشتغال دارند. همچنین بر مبنای دستورهای خادم حرمین شریفین، شمار زیادی از آموزشکده‌ها و مراکز برای پژوهش‌های نانو، تاسیس شد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر